EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

torsdag 13 december 2012

Kalenderstickning t.o.m. dag 12

Öronlappen (?) är klar. Och snodden (ojämn, kanske jag gör om den).
Jag har fäst några trådar.Inte alla, såå roligt var det inte.
Gör det lite då och då istället.
Jag har minskat i botten (är det botten?) och har stickningen kvar på rundstickan.
Kanske jag måste byta till strumpstickor sen, vi får väl se.
Det här är ett mysterium..vad stickar jag?
Igår kväll åt vi julbord med arbetskamraterna och deras respektive i det renoverade stadshotellet.
Det är nyöppnat efter den stora branden (mordbranden) och är väldigt fint.
Maten var jättegod, inte så många sorter men desto godare..

Jag önskar alla en trevlig luciadag med mycket lussekatter, sång och ljus!!

1 kommentar:

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Astrid,
Happy Lucia day to you as well. Gosh, arson... that is serious. Glad to hear you had a nice dinner with your colleagues there. Your knitting is indeed like a mystery piece.
Husband Pieter is putting our potting plants inside the greenhouse for the first frost... Late but one day it will be there.
Hugs,
Mariette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...