EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

fredag 14 juni 2013

Lite av varje - stickning, nålfiltning och väder

 Jag fortsätter sticka på min crazy afghan nr.2.
Det är så svårt att låta bli.
Jättekul!
 Mönstret på husen kommer från www.jessica-tromp.nl 
Jag tycker mycket om hennes diagram.

#161
Och så har jag filtat en till Wabbie.
Den är inte gjord av kaninull.
Den är nålfiltad av ull från våra egna får som härstammar från den holländska ön Texel.
Det finns många olika fårraser och Texelfår föder man upp för köttet.
Vi har inte några får kvar, vi har sålt dem
men de kommer hem på sommaren och betar av i hagarna.
 
 
I lördags planterade jag blommor (på jobbet)
Jag fick flera fina perenner av en kollegas fru.
I söndags haglade det här hemma.
Det såg ut som om vintern var tillbaka, det kom centimeterstora hagel studsande däruppifrån.
BLOMMORNA...tänkte jag...
Men det hade inte haglat på växterna på jobbet,
de klarade sig. Vilken tur!
 
Snart är det dags för semester och en resa till New York.
Jag har (som vanligt) spanat in www.knitmap.com
och har hittat Tender button store
Den affären med bara knappar ligger inte långt från hotellet.
Dit hinner jag under vårt besök.
 
Och så måste jag besöka Lion brand yarn studio.
Det här är en drömsemester för mig.
Har drömt om att få åka till USA i hela mitt vuxna liv och äntligen blir det av.
Lyllos mig :D 

1 kommentar:

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Astrid,
What a hail suddenly... Funny the wool from the Dutch, Texel sheep.
Let's hope you enjoy your vacation to New York. We're only about 17 hours driving distance to the south... Just to give you an idea HOW FAR. Only Florida is more south than Georgia.
Hugs and happy weekend. This rabbit looks very soft. Is there any difference working with angora from rabbits or wool from sheep?
Mariette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...