EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

fredag 19 februari 2010

Inte handarbete men väl hantverk

Jag tänker ofta på mormor, har rätt många minnen kvar efter henne. Morfar arbetade på järnvägen så de reste gratis. Under resorna passade mormor på att handla keramikkrus med ortsnamnet målat tillsammans med vackra blommor. Jag fick aldrig träffa morfar, han dog innan jag föddes. Vilket i sin tur innebär att krusen är rätt gamla. Eller..äldre än mig menar jag.
Karlstad, Säter, Kalmar, Hjo, Östra Ämtervik m.fl. finns med.
De stod på ett mindre bord som jag också har kvar. Tyvärr kan jag inte visa det just nu, det står under grejerna som fanns i bokhyllan vi slängde. Senare kanske.
Ju äldre jag blir desto gladare är jag att jag har de gamla sakerna kvar. Nostalgi i parti och minut.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...