EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

måndag 22 februari 2010

Lappar och snö

Urkul att sy igen. Det var så länge sen sist.
Jag börjar lite försiktigt med ganska stora lappar. Det känns säkrast så. Gillar speciellt tyget med tigrarna.


Sen kan man undra var all snö kommer ifrån. Det ser ut som om nån stått uppe i himlen och vispat en stor äggvita/marängsmet och brett ut över landskapet. Otroligt vackert.
Men en meter snö ovanpå granhäcken känns mycket. Så här stor mängd har vi inte sett här vad vi kan minnas.

4 kommentarer:

Mia stickar sa...

Var är den globala uppvärmningen och växthuseffekten? Jag klagar och vi har ändå normal snömängd och en kall vinter som inte är helt onormal! Förstår att det är ovanligt för er söderöver!

Monica Hansen sa...

Det är ju häftigt men så kallt!

AnJa sa...

Ja det har varit ganska tyst om global uppvärmning på sistone :-) men jag tycker synd om er neröver som får så vansinnigt med snö! Häruppe är vi ju ändå ganska luttrade och har väl inte så mycket mer än vanligt. Det blir fina kuddfodral. Mycket fina tyger!

Rosenvante sa...

Ja, man undrar ju vart det kommer ifrån. Kan inte minnas att vi haft sådan här vinter sedan jag var barn. Normalt ligger ju snön högst ett par veckor här om vi ens får snö. Nu har vi haft snö och mycket snö i över två månader.
Fast jag måste ju erkänna att jag tycker det är vackert, bara det är sol också.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...