EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

tisdag 23 mars 2010

Rutor och rutor


Jag testar en variant av mormorsrutor. Med en takt på en om dagen tar det några år att få ihop en filt. Bäst att öka farten lite..
Men jag måste fortsätta sy på min blivande gardinlängd också. Jag är så väldans glad att jag hittade tyger med djur. Och att färgerna stämmer med mitt nya vardagsrum. Måste öka farten på symaskinen också så det blir klart snart.
Ikväll alltså, för nu måste jag halka in till jobbet igen. Vägen är vit av snö fortfarande och det regnar just nu. Det gäller att hålla tungan i rätt mun och vara kvar på vägen. Dikena är djupa på en del ställen.

4 kommentarer:

Mia stickar sa...

Rutorna ser jättefina ut så även gardinen! Du får trycka hårdare på gaspedalen på symaskin men var väldigt försiktig med gasåedalen på bilen! Kör försiktigt!

Rosenvante sa...

Vilken härlig variant av rutorna.
Du får visa gardinerna när de är färdigsydda och upphängda. Härligt kombination med rutor och djuren.

Här har det regnat hela dagen, men vägarna är fria från is o snö nu.

KattQarina; sa...

Verkligen vackra tyger du fått till din gardin. Ska bli roligt att se den färdig.
USCH prata inte om rutor,,,, har aldrig legat för mig tyvärr. Även om jag faktiskt har virkat en filt i mormorsrutor.

AnJa sa...

Men ååhhh vilket tyg. Det kommer att bli fantastiskt snyggt! Och tänk så snygga kassar man skulle kunna sy i det tyget :-) Skulle du få nån meter över får du gärna hojta till ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...