EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

torsdag 29 juli 2010

En långsam stickning.

Stickningen går inte fort nu.
Jag gillar det här med lösa stickor och kablar som man kan pussla ihop. När jag börjar bli orolig att inte garnet ska räcka sätter jag "plupparna" på kabeln, som den stora delen sitter på, och tar en annan kabel och samma stickor till ärmarna. Sen, när jag ser hur mycket garn det gick åt till ärmarna kan jag bestämma hur lång tröjan kan bli. då är det bara att sätta "plupparna" på kabeln med ärmar och flytta tillbaka stickorna och fortsätta. Bra va?!!

Jag har stickat på sockor, ångrat mig och repat upp. Flera ggr. Först röd-vita som jag tyckte blev jättefina i början. Men inte sen. Efter det började jag med blå sockor med flätmönster och använde metallstickor. De halkade av och jag blev bara irrriterad. Nu gör jag ett nytt försök med mina trästickor. Ett sista försök.

Regnet står som spön i backen. Jag önskade regn men inte så här mycket på en gång kanske. Det rinner bara iväg och marken hinner inte suga åt sig. Ett stilla sommarregn vore fint för alla växterna. Då kunde det få regna en hel dag, eller två.

1 kommentar:

Mia stickar sa...

Jag är en sån där som alltid köper för mycke garn för jag avskyr när jag inte vet om garnet ska räcka!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...