EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

torsdag 26 augusti 2010

Provlapp med tunnaste stickorna

Det blev en liten sjal till en liten gumma i en liten gungstol. Tänk om man hade en gungstol att sitta i när man stickar. Men det är svårt att lägga upp fötterna då. Fötterna ska ligga högt när man stickar. I alla fall hemma hos mig.

Kanske fortsätter jag filta på henne, kanske inte. Hon behöver snygga till sin klänning och skaffa sig ett par skor. Kanske lite smink skulle hjälpa upp och en knut eller fläta i håret.. Jag är ivrig att få färdigt mina selbustrumpor. Har nästan kommit till foten så nålfiltningen åker åt sidan nu.

3 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Sjalet passet jo perfekt til din konefigur:)

Rosenvante sa...

Så söt.

Sanne sa...

Tycker hon är ganska fin som hon är :). Jag håller med, visst ska man ha fötterna högt när man stickar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...