EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

tisdag 24 augusti 2010

Tunna, tunna stickor

Vid Sätergläntan kan man köpa stickor 1,25 mm. Riktigt fina är de. Igår kväll kände jag för att prova i ett gammalt garn jag hittade längst upp, längst in, i garderoben. Det är ett vävgarn tror jag, strävt och tunt.

Under söndagens utflykt nålfiltade jag igen. Återkommer när hon är färdig. Det blir kanske inte förrän vid nästa långtur med bilen. Vi har börjat räkna ner nu för vi ska åka till Holland igen. Den här gången ska Amsterdam hinnas med också. Inte bara Texel.

6 kommentarer:

Mia stickar sa...

Oj oj oj, så fina stickor har jag aldrig provat!

Anita Tørmoen sa...

Det var jammen tynne pinner. Blir spennende og se hvordan den nålefiltede figuren blir til slutt:)

Rosenvante sa...

Vilka tunna stickor, får du inte ont i händerna? Men jag förstår att det blir väldigt finstickat av dem.

Sanne sa...

Vilken fin liten gumma! Stickorna är så tunna att de passar henne :-)

Samtal från min trädgård sa...

Så söt! Har stickat vantar av dubbelt vävgarn förra vintern på tunna stickor och de blev väldigt bra. Mönstret var kragvantar ur Småvarmt

Sunna sa...

du är helt otrolig, usch vilka tunna stickor, kommer du någonstans på ett varv

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...