EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

onsdag 15 april 2009

BÄVERSPÅR

Idag gick jag bakom staketet på jobbet och fotade det här tugget av bäver.
Det är intressant att se hur de tuggat på flera ställen på stammen.
De andra träden var fällda med tandmärken runt om stammen som det brukar se ut.
Egentligen ska man kanske inte vara så glad över att ha dem intill fastigheten då de gnager hej vilt i trädstammarna. Men jag kan inte låta bli att tycka att det är kul att se att de finns hos oss.
GAMLA LUKTÄRTOR
Ibland dyker det upp underliga saker på jobbet. Grabbarna kom med en fröpåse, med luktärtor,som utgångsdatum var 1991. Idag har jag planterat dem i krukor och ställt i fönstret för att gro. Undrar om det funkar? Spännande.

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Visst är det kul att ha vilda djur så nära bara man slipper få in dem i trädgården. Jag tycker det är kul när räven och rådjuret syns till här intill. Något annat större vilt har vi ju inte.

Astrid sa...

T.o.m. vildsvin skulle jag vilja se. Men helst inga spår efter deras framfart. Vi har dem 500 meter härifrån och jag svär över dem. De håller sig undan så jag har inte sett någon av dem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...