EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

onsdag 13 maj 2009

LÅNAD STICKBOK

Det är i den här stickboken jag hämtar spetsmönstren. En riktigt bra bok tycker jag. Många varianter med bilder och beskrivningar. Erika Knight, "lace & eyelet stiches 250 to knit".

Den var nästan ny när jag lånade den. Nu är den tummad och mycket bläddrad i. Jag åker kanske på att köpa en ny till henne jag lånat den av =)

Jag har hittat en bra hjälp med engelskan i Norstedts ord . Ravelry är bra och då passar det att ha ett översättningsfönster öppet så det går fort att översätta de svåraste orden.

2 kommentarer:

Mia stickar sa...

Tack för det tipset! Min engelska är inte så bra!

tant Maria sa...

Du behöver inte göra nåt alls, jag är så himla glad att den blir använd!!
Nu har jag fastnat lite i trötthetsträsket och har ingen inspiration alls när jag kommer hem på kvällarna. Det är bara 2-3 varv kvar på sjalen men de är ju sååååå långa, de aviga varven.
Hoppas det blir kul i Prag!!! Jag är jätte-jätte-jätte avundsjuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...