EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

tisdag 19 maj 2009

PRAG - PALLADIUM


Palladium.
Nu är vi hemma igen. Jag säger bara: WOW vilken stad.
Hotellet låg 2 minuters promenad från Palladium.
Jag tyckte Stevens Green i Dublin var häftigt men det här var ett strå vassare.

Det går inte att förklara, man måste uppleva det.

Bilderna visar bara en del av butikerna.
Två gånger gick vi dit men det enda vi köpte var glass och den var smarrig.


I Prag kan man köpa 1-, 3- eller 5-dagarsbiljetter som gäller på bussen, metron och spårvagnen. 1 dag(24 tim) kostar 100 ckr och tre dagar kostar 330 ckr (!!) Man räknar alltid med barn i tredagarsbiljetten.. Spårvagnen passade bra, den tog vi åt ett håll i taget, kollade noga vilket nummer den hade, sen tog vi samma tillbaka. Ibland klev vi av där det såg spännande ut och gick runt lite.




















En bild säger mer en tusen ord, sägs det.




Jag återkommer imorgon med fler bilder. Från andra sevärda platser
Till sist vill jag tacka för snälla kommentarer om ängeln i förra inlägget. Jag blir lite generad faktiskt. Det är ialla fall väldigt roligt att arbeta med ullen. Eller kanske man ska säga leka med ullen!!?

3 kommentarer:

tant Maria sa...

Välkommen hem! Roligt att ni haft det bra. Väntar på fler bilder... =)

Nej nu blir det ingen mer sal på ett tag. Jag vet ju inte riktigt vad jag ska ha dem till... Har börjat på sockklubbens knästrumpor, gillade mönstret så jag testar om det blir bra.

Kram!

Rosenvante sa...

Åh, va spännande det låter. Så kul att ni gillade det också, då känns det mer och mer rätt att välja att åka dit. Vilket jätte palats varuhusen var på. Ska man ha stor plånbok eller ska man handla med ögonen undrar man ju då? Är det dyrt eller som här eller vad? Oj, det blir många frågor. Glömde säga välkommen hem och du, generad behöver du väl inte vara, stolt över att du kan så mycket med ull borde du vara i stället.
Kram

Astrid sa...

Priserna i Palladium har jag ingen koll på förutom i den garnbutik vi besökte. Tyckte inte det var så stor skillnad mot svenska priserna så jag köpte inget. Annars tror jag att det var ungefär som här hemma. Kanske något billigare.
Vi gjorde av med exakt 2500:- svenska kronor.(2 vuxna i 3 dagar)
Vi åt gott och drack några öl.
Hade lite godis och varsin docka (!) med hem. Varsin T-shirt till sönerna (som vaktat huset och skjutsat till o från Arlanda).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...