EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

måndag 13 december 2010

Veckans UFO (v. 50)

Jag tänkte och tänkte. Vad vill jag egentligen den här veckan? Vilket känns roligast? Jo, jag vill sy mormorsrutor. Filten får knappt plats i sin Ikea-box längre. Det är jättekul helt plötsligt. 291 ihopsydda rutor fick jag det till sist jag räknade. Nu rackarns ska det bli något gjort :D
Här på landet händer det saker.
Darriga händer försöker hålla kameran still i kylan.
Nu har jag alla varianter man kan tänka sig i bildmappen i datorn. På vår julgran som står i skogskanten..
Inget stjärnfall alltså :-)) .
Så knasigt det kan bli när man misslyckas med fotograferingen.
Jag blir på så himla gott humör när jag kommer hem på kvällen i mörkret och granen lyser så fint i skogen. Nu är det snart jul igen!
Och du, om du ska sticka änglamössen så titta på beskrivningen, gör inte som jag och sätt vingarna under kjolen. Stolligt av mig, tänkte mig inte för, de ska naturligtvis sitta ovanför.

6 kommentarer:

Rosenvante sa...

Nästan som vid regnbågens slut, och där står den bara, granen med stort G.

Mia stickar sa...

Läckert kort! Magiskt!

KattQarina; sa...

uff ja, har också en del mormorsrutor som ska sys ihop,,,,, någongång,,,, vilket inte är idag:-)
Kul kort på granen:-) Ibland är dom misslyckade korten dom mest roliga.
Hmmmm tänkte inte på att vingarna satt under kjolen, men där ska dom ju givetvis inte sitta:-))

Sunna sa...

vilken underbar film och håller med, kortena är ju magiska på granen

Sunna sa...

skrev film så tokigt, filt ska det ju vara

Handarbete/Pyssel sa...

Åh! Där tittar den härliga filten fram igen!
Skönt när man tar fram ett gammalt projekt och det känns KUL igen!!!
Lycka till med ihopsättningen!
Och vilket stjärnfall! ;)
Öh, gran var det ja!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...