EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

tisdag 4 januari 2011

På G

Snart, snart är den klar stjärnhopen. Jag har sytt, klippt, plockat upp maskor på ena långsidan och repat upp dem igen.
Jag har varit så upptagen att jag inte hunnit blogga! Fniss...
Har du sneglat på mönstret och inte vågat prova? Sätt igång vetja, det är ett jättebra mönster.
Nu har det löst sig med fågelbordet. Talgoxarna har hämtat alla sina brorsor och kusiner. Trädet är knökfullt med fåglar. Vi har plockat fram varsin fågelbok och ställt i hyllan i köket. Roligaste hittills är nog sidensvansen. Domherren har varit här tidigare men den är tydligen skygg. Ibland dyker nötskrikorna upp. Fågelmaten tar snabbt slut. Vi kommer att bli utfattiga om vi ska fortsätta föda dem i den här takten, haha.

8 kommentarer:

Agneta sa...

Ska bli spännande att få se resultatet. Själv har jag stickat åtta omgångar än så länge. Den måste bli lite större än.


Vårt fågelbord är också fullt. Katterna ligger i fönstret och kikar:-)

Handarbete/Pyssel sa...

Ååh! Så det blev klippt...?! :)
Tänk att du snart är färdig! Du har legat i bra!

Mata fåglar ja... Vi har en säck solrosfrö i källaren, men jag har valt att inte mata i år, för jag kommer inte ha råd att fortsätta så länge och mycket som det behövs. Istället ska mamma hämta säcken eftersom de ändå redan matar.

Ha det gott!

maLinka sa...

Hej. Jag hittade hit via en annan blogg: Eva´s hemgjorda och jag hajade såklart till när jag fick se din "stjärnhop". Otroligt vacker kommer den att bli. Jättemysiga färger och framför allt - väldigt jämn stickad!
Jag stickar på samma mönster just nu och har lite problem med att få det jämt.
Min "stjärnhop" är snarare en "stjärn- och bubbelhop" :-)
Ta gärna en titt på min lilla blogg så får du se :-)

Läskigt att klippa i stickningen, men jag ser med förväntan fram mot ditt slutresultet. Lycka till!

Rosenvante sa...

Oj, oj så fin den blir.
Vi har sett Domherren här det är sällsynt det. Men vi börjar få lite småfåglar till vårat bord också. Även om de inte är så många som hittat fram ännu så är det kul att sitta o titta på dem.

Marie sa...

Ser jättefin ut!

Anonym sa...

Jag hade nog aldrig vågat klippa i det fina arbetet! Ska bli spännande att få se det färdiga resultatet =)
Visst är det härligt att sitta och kika på alla fågelarter som samlas runt maten. Jag är extra svag för domherrarna och sidensvansarna. Koltrastarna är ju också vackra att titta på, men ofta är här en hane som är så förbaskat egotrippad. Han ska ha all mat för sig själv och försöker köra bort de andra hela tiden.
Ha en fin helg!

Mia stickar sa...

Här har taqlgoxarna även hämtat sina bryllingar! Blåmes, talltita, domherre och ekorrar är också vanliga besökare. 100 kg solrosfrö gick det åt förra vintern!
Nån gång i mitt liv ska väl även jag sticka nåt och sen klippa.....

Sunna sa...

åh var det inte hemskt att klippa?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...