EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

fredag 4 februari 2011

Thelonious

Hur mycket tålamod behövs egentligen? Eller envishet ska man nog säga. 4 gånger har jag repat upp sockskaftet. Jag har bytt garn 2 gånger.
Texten i boken finns på sidan 103 och diagrammet på sidan 108. Jag har läst och bläddrat och glömt.
Till slut plockade jag fram post-it-lappen, penna och suddgummi. Jag skriver ner var jag gör vad på diagrammet. Nu finns hoppet om att det kan bli ett par sockor, två likadana. Envist tänker jag "jag SKA klara det" ibland milt och ibland med svordom.
Idag lämnas vår bygglovsansökan in till kommunen. Vi planerar att bygga nytt på jobbet. Hoppas de godkänner den nu bara. I måndags var vi till tippen och tittade på deras nybyggda anläggning för sopsortering och en mindre ny byggnad för att se hur golv och tak var gjorda. Ja, hur hela byggnaderna var byggda förstås.
Planen är att det ska vara klart till nyår (ser du mitt hoppfulla leende??)

3 kommentarer:

Handarbete/Pyssel sa...

Oj oj, inget dåligt tålamod, när man börjat om FYRA gånger !!!
Men vilket fint skaft det blivit!
Post-it är inte så dumt ibland!

Trevlig helg!

Rosenvante sa...

Varför lägger man mönster på det sättet? Det är ju helt hopplöst då. Jag brukar kopiera och sätta mönstet under varandra.
Vid oss brukar allt ta tid så jag hoppas ni slipper vänta på svar om bygglovet.

Sanne sa...

Ja visst är det irriterande när man måste bläddra fram och tillbaka!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...