EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

lördag 24 mars 2012

Om man är smart

 när man färgar ull så skriver man ner hur man gör när man gör det. Jag är smart ibland. Var det inte när jag färgade den mörkröda fina som var så bra till nålfiltade hjärtan, då skrev jag inte ner vad jag använde.
Nu tog jag lite, lite svart och mycket rött och se vad det blev. Mörkrött? Nävars, men rosa glasögon ska det kunna bli iallafall.
Nedan är ullen otvättad och ovan tvättad och delvis färgad. Jag kör ullen i mikron i 15-20 minuter när jag färgar den. Enkelt och smidigt. Den här gången blev det tre omgångar ull i samma färgbad. Fina nyanser, men inte som jag ville.


Igår kväll vid middagen över ett glas vin försökte jag mig på en kupp igen. Jag sa: "jag måste nog sluta jobba och ägna mig åt ullen på heltid framöver"
"Haha, tror inte det", fick jag till svar. Hm. Är det jag som bestämmer, eller..

4 kommentarer:

Elna sa...

Oh så mysigt med ull. Det är klart du måste hålla på med ullen *ler*.

Kram

Sunna sa...

jag var ledig häromdagen efter en mycket intensiv arb.vecka. då sa jag till dottern som bor hemma att idag ska jag inte göra ett dugg utan bara sitta ute och sticka, då svara hon - det tycker jag du ska göra men när ska vi äta middag?

Rosenvante sa...

:) Klart det är du som bestämmer. Ulla på du.

Spets och påsar sa...

Jag har smugit in här ett par ggr innan. Du gör jättefina saker! Klart du bestämmer!! Kram Marianne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...