EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

fredag 9 mars 2012

Ullig soffhörna

Jag har en egen liten soffa i vårt vardagsrum. I ena hörnet, där ljuset är bäst, sitter jag och det andra hörnet är fyllt av min hobby.
Vantar är påbörjade. Det är stickas mysterievantar. Jag läste inte mönstret riktigt så det blev ett färgbyte efter kanten. Så ska det inte vara. Men vad tusan, det blir bra ändå..
Wabbies # 21,22,23,24 & 25

Igår fick vi semlor på jobbet. En snäll man hade köpt åt oss allihop (vi är 16 pers). Jag åt en på förmiddagen och eftersom det blev över tog jag en till vid eftermiddagsfikat. Aj då. Där smög det sig igen. En hel vecka med vegetariska luncher kompenserar inte två fettbomber. Men nästa vecka...då blir det nej tack till frestelser. Haha.
Till ALLA frestelser.

4 kommentarer:

Elna sa...

Mycket fint på gång ser jag *ler*. Det här med semlor är inte lätt för de ser så goda ut.

Kram

Rosenvante sa...

Jag hade också tagit två utan att blinka faktiskt. Nu blev jag väldigt sugen på en, får nog köpa en i morgon om det går att få tag på.
Vi har en stor hörnsoffa och jag har lagt beslag på den ena delen, så det är lika här som vid dig. Ganska skönt att ha det så, men inte alltid så fint om man ska vara ärlig. Men njutbart och det är väl viktigast.
Trevlig helg

Mia stickar sa...

Eftersom jag inte gillar mandelmassa hade jag raskt hoppat över bägge, hade det varit chokladkakor hade jag ätit upp bägge och frågat efter mer1

Sunna sa...

måtte inte garn ingå i frestelser..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...