EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

måndag 24 september 2012

Det är tyst här

Har inte så mycket att visa egentligen.
Första filten är ihopsydd och kanten runt om är på gång.
Wabbisar tillverkas samtidigt, 3 är betsällda och snart klara.
Te dricks ur souvernirmuggen från Turkiet.
 Lägg märke till silen och locket i porslin som står bredvid muggen.
Har aldrig sett en sådan förut.
Mycket praktisk. Silen passar precis i muggen.
Jag kommer igen ikväll med WF.
I går försvann alla gamla spel i telefonen, men jag letar på mina vänner igen.
Nu måste jag till jobbet. Möte kvart över nio, genomgång av boksluten klockan elva, möte med larmbolaget halv två och lönerna ska vara betalda i morgon.
Tur man inte är sjuk idag, haha.
I ugnen står en aubergin med tomat och ost. Den ska jag äta till lunch idag.
Plus några oliver. Mums!!
 

2 kommentarer:

Elna sa...

Det verkar som du har fullt upp. Vilken kul liten sil.

Kram

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Astrid,

Looks like you got it ALL done at once! Busy at work and all your handwork finished. That tea mug with strainer and lid is indeed very unique and practical. Such souvenirs are welcome additions to bring home.
Hugs to you and I hope I hear soon from Germany about the Wabbies.
Mariette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...