EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

söndag 9 september 2012

Svårt val.

Det har nog aldrig varit så svårt att bestämma sig som nu.
 Förslaget att göra två filtar tyckte jag om.
Så får det bli med mörka rutor emellan i den ena.
Garnet tog slut men det fanns mer att beställa.
Rutorna får hänga där på rundstickan tills det är levererat.
 
Tänk att det är så svårt med smak. Att bestämma sig för om det är snyggt eller inte.
Jag hör till de fegas skara. Vågar inte ta ut svängarna med färger och former.

3 kommentarer:

Elna sa...

Det kommer att bli kanonfint. Ha en fortsatt fin söndag.

Kram

Mia stickar sa...

Då är vi två! Jag är också feg och har ofta väldigt beslutsångest, ofta när jag kommer hem från garnaffären ångrar jag mig men här är så långt att det går inte fara och byta! Jag har börjat på en stickning nu som jag är väldigt i valet och kvalet över i fråga om färgval!
Det blir säkert bra med två filtar, lättare att få rutor som stämmer ihop då! Lycka till!

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Astrid,

You are so right about this. That is the gamble of producing something entirely from scratch. Only in your imagination you can 'see' how it will be but it's no guarantee. Always trust your instincts though and put it away for a day, sleep well and you will figure it out.
Hugs to you,

Mariette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...