EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

måndag 3 december 2012

Tredje delen

Dag tre i stickningens mysterium.
 
Bilden på skrivbordet (skärmen) i bakgrunden, är tagen i Paris.
Utsikt från Sacré-Cœur är vad jag ser varje gång jag knäpper på min laptop.
 
 
I morgon bitti tar jag tåget till Stockholm för seminarium.
Måste erkänna att, eftersom det är -18 grader, så är jag något orolig.
Alla vet ju hur det har varit med SJ och tågen.
Det gäller att ha en plan B och kanske en C om det inte dyker upp något tåg.
Jag kommer inte att sticka under resan.
Tror inte min sällskap skulle uppskatta det.
Han har inte sagt något men det hänger en nördvarning i luften liksom.

4 kommentarer:

Sunna sa...

Är så himla nyfiken på vad hon hittat på evalotta, undrar vad det ska bli, hoppas du får en smärtfri resa

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Astrid,
Hope your trip will go smooth. Your knitting looks lovely and yes, memories of your Paris stay are lovely.
Hugs,
Mariette

Pysselfarmor sa...

Fin färgkombination du valt.
Det är spännande och jag har trott mig ana vad det är, men då kan jag säga att min är alldeles för liten ....kanske är det något annat...får avvakta nästa ledtråd innan jag påbörjar en ny stickning.

Mia stickar sa...

Hoppas din Stockholmsresa går smärtfritt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...