EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

måndag 30 september 2013

Vanttema på crazyafghanen

Jag har plockat fram den amerikanska boken med mönster på norska vantar.
Där finns många fina motiv jag kan låna till min filt
 

Idag var jag barnvakt hela förmiddagen, ja, ända fram till kl. två.
Fyra barn har jag men minnet är inte som det borde längre, för inte
minns jag att en tvååring (blir två den här månaden) är så intensiv.
Han skulle sova middag och eftersom vi var på jobbet så passade jag på
att ta med honom i vagnen på en promenad till affären för att köpa lunchsalladen.
Han satt på helspänn hela turen (ett par-tre km) och somnade absolut inte.
Inte förrän han kom hem till mamma igen.
Då tog det en halv minut innan han slog igen de små blå.
Han är den härligaste unge jag vet.
Varma kramar och blöta pussar!!


1 kommentar:

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Astrid,
You had your hands full with this two-year old. Having had four yourself probably worked different at that time and now as we age, it is again harder on us. Oh, they sure can be intense but in a way I like it, that means there is enough temperament for getting on in life later on. After it has been molded.
Hugs to you and you yourself could meanwhile write such a knitting tradition biography with all your fine work.
Mariette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...