EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

fredag 28 november 2014

Minikollektion stickat till Barbie

"Make it work" sa de på Project Runway".
Synd att det inte sänds hela året om!
Det var ett av mina favoritprogram - gillade inte intrigerna utan sömnaden, kläderna och
de små glimtarna från Mood, mm.
 
 
Här är min egen variant av en kollektion.
Stickat på frihand utan mönster.
Mest är det Grignascos merinosilk jag har använt.
Bara en liten del är i ren ull (entrådig)
Stickor 1,25 mm.
 
 
Dockorna är billiga, inköpta på Myrorna eller köpta av Helena (loppisentusiasten)
Men alla är märkta "Mattel"

3 kommentarer:

Claudia sa...

Wonderful outfits for Barbie :O)
Have a lightful 1. Advent!
Love and hugs,
Claudia

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Astrid,
You did an excellent design job with your freehand knitting design!
Love the crossed back of that short romper.
Sending you hugs for a special 1st Advent week.
Mariette

Helena Högberg sa...

Superfina plagg! Jag tittar nästan aldrig på TV, men det programmet gillar jag också, brukar kolla in lite då och då. Stickor 1,25 har jag inte, det ska jag nog skaffa :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...