EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

söndag 14 december 2014

Mina tomtar

 Tiden går så fort!
Redan tredje advent.
Hur ska man hinna allt?
 
 
Jag har prioriterat tomtarna efter jobbet på kvällarna.
Första luvan stickade jag i bilen på väg till Umeå förra helgen.
Grova stickor och grov ull, stickade fram och tillbaka
 och sen sydde jag ihop den när jag kom hem igen.
Fort gick det och det var ju tur för det blir mörkt tidigt däruppe i norra Sverige.
 
 
Granar har vi här hemma och min man kom med sin hjälpande hand.
Han klippte lagom långa grenar som jag knöt ihop i ändarna.
Näsan stickade jag fyrkantig och sydde ihop till en boll.
Stoppade luvan och näsan med ull (som också finns här hemma)
och trädde luvan på granriset.
Lite frisering blev det med filtnål och där var jag oförsiktig.
Två stycken gick åt (av)
 
Tre tomtar hamnade på jobbet och en fjärde är på gång.
Den ska stå här hemma.
 
Jag önskar alla en trevlig vecka utan julstress men med mycket julljus!!

1 kommentar:

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Astrid,
LOVE your impromptu 'Mina-Tomtar', they look just perfect with the fir bound together.
You are lucky for having fresh fir; we have not...
Enjoy the season and yes, I too wish we could find some more TIME to add.
Hugs,
Mariette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...