EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

lördag 8 augusti 2015

Norge 2015

 För tredje gången hamnade jag i Norge för några dagars semester.
Första natten tillbringades på hotell i Kongsvinger.
 
Vid lunchtid nästa dag fanns en matskylt efter vägen, den tilltalade den knorrande magen.
Vägen slingrade uppåt, länge, högt, så där en 4 km eller nåt.
Efteråt förstod jag att det var Rondane nationalpark skylten hade pekat mot.
 
Lägg märke till taken på husen. Säckarna innehåller gräsfrön om jag har fattat rätt.
Det vänstra taket har börjat växa :)
 
 
Mat fanns men inte något att välja på.
En lunchtallrik var vad som erbjöds.
Vid första matskylten var det inte restaurang längre.
 Lite snopet efter turen upp på den snirkliga vägen.
Men väl framme vid nästa ställe fanns som sagt en lunchtallrik.
Riktigt, riktigt gott var det.
Jag köpte med mig norskt tunnbröd hem.
 




Här var jag:


 
Här var får också:
 
 
Utsikt från ett hotellrum i Molde.
Sommarens bästa hotellrum!
(Seilet hotel):
 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...