EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

lördag 30 september 2017

Växthuset

 Det är bland det roligaste jag vet,
att få skapa som jag vill.
Plattorna framför växthuset grävdes upp
när ny verkstad skulle byggas på min arbetsplats.
 
 
Kommunen tippade dessa på fastigheten innan den blev vår.
Idag plockar jag tegelstenar och dessa plattor och försöker använda.
Återbruk är vi kända för i Eskilstuna :)
En del av plattorna har vackra mönster.

 
I växthuset har jag bl.a. odlat gurkor.
På bilden ovan hänger en liten äppelgurka, en gammal svensk sort.
Av de gurkor jag hittills odlat är det den godaste och enklaste.
Den har växt  bra och vi har ätit av den till frukost i princip varje dag.
Och nedan ligger tomaterna, pärontomater, vinbärstomater,
bifftomater vintage, mm för att eftermogna i köket.
Och ett par miniauberginer.
 
 
Jag önskar alla en trevlig helg och hoppas på bra väder!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...