EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

torsdag 14 januari 2010

DROPS DELIGHT


Garnet är så vackert där det ligger. Man ser tydligt på nystanen hur mjuk och fin övergången mellan färgerna är.
Eller hur?
Jag börjar för det mesta innifrån nystanet när jag stickar. På de här sockorna gjorde jag det också. Som tur var väntade jag med mönsterstickningen för att göra den på skaften. Nu vet jag inte ens om jag vill sticka färdigt dem. Kanske är det bättre att göra ett par vantar i stället och börja utifrån. Då blir den skarpa kanten restgarn.
Mitt fina julklappssockgarn !! Som jag blev så glad över när jag fick!!
En liten varning utfärdas härmed...

8 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Drops delight är fint!

tant Maria sa...

Hm.. vad tråkigt. Jag som också har såna nystan fast i annan färg. Man kanske ska skicka ett mail till dem och påpeka det. Den högra är ju jättefin!

AnJa sa...

Grymt sa grisen. Sånt där blir man störtsur över! Skicka bilden till dom!

elisabet sa...

Håller på med ett par sockor i färg 01 och på andra sockan finns en svart rand som inte finns på socka ett. Inte snyggt alls. Så nåt mera garn av denna sort blir det inte

Rosenvante sa...

Så tråkigt, det borde väl vara lika kan man ju tycka.

Astrid sa...

Jag tycker det skulle passa bättre till sjal, mössa eller liknande.
Jag förväntade mig nåt annat och blev väldigt snopen.
Det var tur att jag stickade båda samtidigt så skillnaden visade sig på en gång.
Jag förstår att du inte vill ha mer sånt garn, Elisabeth. Kul att du hittat hit förresten =)

Atti sa...

Hej! Jo, visst är det trist när garnet är sådär! Jag har råkat ut för det med ett annat garn, Hjertegarn Kunstgarn, som jag ska sticka en kofta av. Men jag kan nog repa upp till kanten, ta bort en bit och sen fortsätta. Man kanske inte ska dra alla nystan "över en kam", förhoppningsvis är det ett olycksfall el måndagsex... Lycka till med fortsättningen!

garnlivet sa...

Jag tycker att det är ett ganska vanligt problem med den typen av garn. Jag har provat flera olika märken och det förekommer hos alla. Men trist är det. Jag har nu ledsnat helt på den typen av garn.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...