EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

tisdag 31 maj 2011

Inspiration

Igår morse såg jag en liten tjej, förmodligen på väg till skolan, som hade långa strumpor (över knäna). Ena strumpan hade stora färgglada prickar och den andra lika färgglada ränder. Jag kände hur leendet spred sig ända upp i nacken på mig. När jag kom hem på kvällen hoppade inspirationen runt i skallen.

Jag hittade den gamla barnvävramen, tror den kommer från IKEA, och började planera:
Om man spinner ett grovt "bulky" garn och trär på ramen så kan man filta på lite färglada blommor, hjärtan och prickar. Med en ram av grenar blir det en kul tavla. Eller en kudde utan de där grenarna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

det blir perfekt men jag trodde inspirationen var att du skulle köpa likadana strumpor.. hade passat dig perfekt MVH Sunna

Birgitta sa...

Ska bli roligt att se.
Kram Birgitta

Astrid sa...

Feg är ordet. Vågar inte gå till jobbet i såna strumpor :D
Hoppas det inte blir pannkaka av hela projektet bara :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...