EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

onsdag 10 oktober 2012

På gång

Sotarn ska komma och det är ingen ide att åka till stan för en timme.
Stannar hemma till lunch och fortsätter städa upp.
I helgen gick jag igenom en del av garnförrådet.
Maria (min äldsta dotter) kom hem precis då, så hon fick med sig raggsocksgarnet och lite annat.
Det har legat länge nog och jag har ignorerat,  sett förbi det och tagit de tunnare strumpgarnerna till mina sockor. Nu blir det dock inga sockor. Det här är på väg att bli vantar. Det är roligt med ett snabbt projekt efter den stora filten.
 
 
Jag har varit gräsänka hela helgen och plockat, städat och kasserat lite överallt i hyllorna här hemma för att få plats med de nya sängarna som vi ska hämta till helgen. Jag fick hjälp av sonen min att köra ett av skåpen (hyllan)  till kontoret. Där går de åt möblerna. Speciellt de som pärmar kan förvaras i.
Och så har jag klämt in lite nålfiltning då och då. Tänker att det här ska bli kramande Wabbistomtar lagom till julen. Eller pussande kanske. Det ska börjas i tid..
 

2 kommentarer:

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dearest Astrid,

That is a lovely pattern for mittens. Sure this will look like a very fast project compared with the afghan.
Hugs to you,
Mariette

Claudia sa...

This pattern is georgeou, dear Astrid! I think, those mittens will be beautiful!
Have a happy day,
hugs,
Claudia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...