EN BLOGG OM HANDARBETEN, RESOR OCH FÅR

söndag 21 oktober 2012

Syfestival



Det gick bra, vi åkte till Stockholm igår och gick på mässan.
Det är så inspirerande. Man njuter i flera timmar.
Garnet här nedanför fotade jag i Ullcentrums monter.
Det är svårt att bara gå förbi och inte köpa nåt.
Jag handlade. Inte garn utan filtnålar. Det måste jag ha.
Och lite tyger. Det måste jag också ha.
Jag köpte vadmal. Tänker att det kan man ha och filta nåt kul på.
Och det där överdraget till strykbrädan, det måste man också ha.
Det är märkt för qviltning, jättesmart..
Det var allt! Inget garn alltså!!
Sen hälsade vi på andra dottern som bor i Stockholm (eller i en förort förstås)
 
 
En lång promenad med dottern och hennes hund blev det idag.
Ja, nog tyckte jag det var långt ialla fall.
4,7 km för oss och dubbelt (minst) så långt för Ceasar.
Han är 1 år, glad och lycklig. Har energi till tusen.


 
På vägen har en skogsmaskin varit och kört ut virke.
Där gick det inte att komma undan leran. Skorna fick inte följa med in och byxorna åkte av i badrummet. Nästa gång vet jag bättre, då får det bli gummistövlar.



6 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Vad mysigt att även hinna besöka dottern, och vi har säkert möts, fast vi inte visste om varandra, för jag var också på Festivalen igår. Handlade lite eller mycket beroende på hur man ser det.

Elna sa...

Vilken trevlig tripp och gud vad mycket garn. Ha en fin start på veckan.

Kram

Mariette VandenMunckhof-Vedder sa...

Dear Astrid,

Quite an interesting outing you made of it. Of course, time with your daughter was special, regardless the muddy walk. Indeed, boots beat anything else.
Hugs to you,
Mariette

Mia stickar sa...

Vilken trevlig resa och vad fina tyger du köpt!

Sunna sa...

första gången på flera år jag missade mässan, typiskt att du var där då. Att du kunde låta bli allt garn är jag imponerad över

Astrid sa...

Det är svårt att bara gå förbi garn så där utan att köpa. Jättesvårt !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...